وبلاگ - آخرین اخبار

چشم انداز در برند شخصی

vision

چشم انداز در برند شخصی

مشخص کردن چشم اندازیکی از مهمترین کارهایی که در جلسه اول کوچینگ برند شخصی انجام می شود. با مشخص شدن چشم انداز مشخص می کنیم به کجا می خواهم برویم. در این جلسه با قدرت رویا پردازی چشم انداز فرد ابتدا تصور می شود. سپس با سوالاتی قدرتمند در همه ابعاد زندگی واضح و شفاف میشود.

چرا انقدر چشم انداز مهم است؟

موضوعی که برای برند شخصی خود انتخاب کرده ام با چشم اندازی که برای زندگی انتخاب کرده ایم باید هم راستا باشد. وگرنه در نهایت ما دچار دوگانگی می شویم و از اصالت خود دور می شویم. این که به کدام سمت می خواهیم برویم و اینکه چگونه می خواهیم برویم باید در یک راستا باشند. نمی شود بگوییم که من می خواهم به رشت برم و سوار اتوبوسهای بندرعباس بشوم.

تجربیات جلسه چشم انداز

تجربه نشان داده، اکثر افراد ورود می گویند که ما دقیقا می دانیم که چشم انداز ما چیست و کجا می خواهیم بریم.اما معمولا جلسه چشم انداز به مراجعان نشان میدهد بین چیزی که می دانستند و چیزی که از دل جلسه خارج می شود یک دنیا اختلاف است. گاهی اوقات مراجعان بعد از مشخص شدن ابعاد چشم اندازشان متوجه می شوند رویایی که در ذهن دارند دلخواه شان نیست. جلسه مشخص کردن چشم انداز به شدت چالشی، سخت و طاقت فرساست. جلسه چشم انداز جلسه ای بسیار قدرتمند است که می تواند در مسیر زندگی را تغییر یا ارتقا بدهد. این جلسه طوفانی را باید به شدت رک،‌ ریز بین و چکشی جلو برد، چون با این روش نتایج بسیار بهتری می توان گرفت.

یکی از مهمترین کارهای چشم انداز

چشم انداز مشخص می کند که چه کارهایی نباید بکنید. هر کاری که در راستای چشم انداز شما نباشد را نباید انتخاب کنید. کسی که چشم انداز ندارد مثل کسی است که به دور خود می چرخد. کسی که هیچ وقت نمی تواند خود را از دست انتخابهایی که مال او نیستند آزاد سازد. اگر به سمت چشم انداز خاصی حرکت نکنیم در نیمه دوم زندگی دچار سرخوردگی و یا ناکامی خواهیم بود. در آن زمان تازه به یاد می آوریم که به چه چیزهایی علاقمند بوده ایم و اصلا به آنها نپرداخته ایم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.